Moet ik punctueel zijn?
Ja, punctualiteit is van essentieel belang, zowel bij het ophalen als bij het terugbrengen van de huurauto.
Ja, punctualiteit is van essentieel belang, zowel bij het ophalen als bij het terugbrengen van de huurauto.
Als je een auto hebt gereserveerd met een ophaaltijd buiten de openingstijden en je reservering is bevestigd, is er geen probleem.
De huurovereenkomst is een belangrijk document dat je moet ondertekenen wanneer je je huurauto ophaalt.
Het ondertekenen van een huurovereenkomst betekent dat je akkoord gaat met de voorwaarden, en daarom is het heel belangrijk om de inhoud ervan te begrijpen. Hier is een lijst met de belangrijkste dingen waar je op moet letten:
Het goede is dat dit zelden gebeurt. Mocht dit toch gebeuren en je geboekte auto is niet beschikbaar, dan krijg je zonder extra kosten een hogere autoklasse.
Als je creditcard niet werkt, kan dat problemen opleveren bij het ophalen van de huurauto. Het hangt er ook vanaf aan welke kant de schuld ligt.
Ja. Het plaatselijke verhuurbedrijf kan om je pincode vragen bij het blokkeren van de borg op je creditcard.
Zorg ervoor dat je je voertuig inlevert in overeenstemming met het brandstofbeleid dat je bent overeengekomen en ruim het op.
Als je te laat bent, bel dan het autoverhuurkantoor en laat weten dat je vertraging hebt.
Meestal op dezelfde plek waar je ze hebt opgehaald. Zorg er bij het ophalen van de auto voor dat je weet waar en hoe je de auto moet inleveren.
Bij het inleveren van de huurauto moet je een incheckdocument en informatie over het vrijgeven van de borg ontvangen.
Gebruik onze contactformulieren om je reservering te wijzigen. Het is belangrijk om te weten dat veel wijzigingen uiteindelijk kunnen leiden tot een daadwerkelijke annulering en omboeking.
Natuurlijk kan dat. Het is belangrijk om de hoofdchauffeur tot 48 uur voor de geplande ophaaltijd te wisselen.
Ja, dat is mogelijk, maar je moet wel rekening houden met de 48-uursregel. Wijzigingen in je reservering kunnen tot 48 uur voor aanvang van de huur worden aangevraagd.
Ja, dat kan. Zorg ervoor dat je op tijd contact opneemt met de reserveringsafdeling via ons online contactformulier om je boeking te wijzigen.
Wijziging als zodanig is gratis. De wijziging zelf kan echter extra kosten met zich meebrengen als gevolg van dagelijkse prijsschommelingen.
Wijzigingen aan je reservering tijdens de huurperiode moeten rechtstreeks bij het plaatselijke verhuurbedrijf worden aangevraagd.
Nee, dit is niet mogelijk. Elke annulering moet bij ons worden aangevraagd.
Gewoonlijk wordt de restitutie geïnitieerd binnen 10 tot 15 werkdagen na annulering.
Nee, tenzij anders vermeld. Alle extra's, die tijdens of na het boeken kunnen worden geselecteerd, moeten bij de verhuurbalie worden betaald.
De registratie van de extra bestuurder moet rechtstreeks bij het autoverhuurbedrijf worden gedaan wanneer de auto wordt opgehaald.
Extra bestuurders moeten aanwezig zijn bij het ophalen van de auto om hun identiteit te bevestigen en hun rijbewijs te tonen, maar kunnen de auto niet ophalen namens de hoofdbestuurder.
Ja, dat kan. Meestal zijn er drie soorten kinderzitjes beschikbaar: babyzitjes, kinderzitjes en stoelverhogers.
Nee, niet alle auto's hebben een navigatiesysteem. Je kunt echter in de filterselectie filteren op GPS in de aanbieding.
Bij de meeste aanbiedingen is het toegestaan om de grens over te gaan met je huurauto. Selecteer de grensoverschrijdende optie bij het maken van je reservering en voer de landen in waarnaar en waardoor je wilt reizen.
Dit hangt strikt af van het autoverhuurbedrijf. Het overschrijden van de grenzen binnen de landen van de Europese Unie is in de meeste gevallen geen probleem.
Reizen met een huurauto naar sommige landen is verboden vanwege buitensporige verzekeringsverschillen, juridische overwegingen en bezorgdheid over veiligheid en beveiliging.
Als er winterbanden kunnen worden toegevoegd, kun je deze selecteren in het boekingsformulier zodra je een aanbieding hebt geopend.
Slechts enkele verhuurbedrijven staan reizen per veerboot met de huurauto toe. Deze service moet rechtstreeks met het verhuurbedrijf worden geregeld.
De kosten voor extra services en apparatuur worden normaal gesproken eerst in rekening gebracht bij de verhuurbalie wanneer je de auto ophaalt.
Als er een derde partij bij het ongeval betrokken is, moet je de politie op de hoogte stellen en een ongevallenrapport invullen.
Wanneer de huurauto beschadigd raakt tijdens de huurperiode, is het belangrijk om de schade te documenteren en het plaatselijke verhuurbedrijf op de hoogte te brengen.
Met de "Eigen Risico Dekking" kun je de in rekening gebrachte schadekosten terugvorderen aan het einde van je huurperiode.
Zorg er eerst en vooral voor dat je op de hoogte bent van de huurvoorwaarden om er zeker van te zijn dat je voldoet aan de vereisten om de auto op te halen.
Je moet onmiddellijk telefonisch contact opnemen met je autoverhuurbedrijf en hen informeren over een nieuwe verwachte aankomsttijd.
Je bent vrij om wijzigingen aan te brengen in je huurautoreservering tot 48 uur voor de geplande ophaaltijd.
Natuurlijk kan dat. We bieden een gratis annulering tot 48 uur voor de geplande ophaaltijd.
Het exacte ophaal- en inleveradres wordt weergegeven in het aanbod wanneer je een zoekopdracht uitvoert. Het staat ook vermeld op je huurvoucher.
Brandstofbeleid voor je huurauto verwijst naar het brandstofniveau in een auto op het moment van ophalen en terugbrengen, en de kosten die hiermee gepaard gaan.
Onbeperkt aantal kilometers verwijst naar de afstand die je met de auto kunt afleggen zonder extra kosten.
Ja, dat kan! Zodra je een aanbieding hebt gekozen, selecteer je de extra diensten of uitrusting die je extra wilt boeken.
Over het algemeen zijn de volgende documenten nodig om een schadeclaim in te dienen:
Het vluchtnummer is niet verplicht, maar kan handig zijn als een vlucht vertraagd is.
Als je nog steeds bij het verhuurkantoor bent, dring dan aan op een gezamenlijke inspectie van de auto.
Dit proces hangt af van het feit of we alle documenten van je ontvangen en hoe ingewikkeld deze schadeafwikkeling is.
Als u niet tot een overeenkomst kunt komen met het verhuurbedrijf, kunt u uw klacht aan het einde van uw huurperiode indienen door het klantenserviceformulier op onze website in te vullen.
De volgende documenten kunnen helpen om je claim bij ons te ondersteunen:
Ja, dat kan. Om schoonmaakkosten te vermijden, moet je ervoor zorgen dat je lege flessen, wikkels en andere dingen verwijdert.
Als je de auto niet hebt opgehaald of niet alle vereiste documenten hebt verstrekt, kan je reservering worden gezien als een no-show.
Als er problemen ontstaan bij de verhuurbalie, is het belangrijk dat je direct contact met ons opneemt.
In de meeste gevallen kan dat, vooral binnen de Europese Unie. Zorg ervoor dat je de gewenste locaties selecteert voordat je begint met zoeken.
In de regel is de vergoeding voor een jonge bestuurder of een senior bestuurder niet van toepassing op bestuurders tussen 26 en 69 jaar. De hoogte van de vergoeding en de leeftijd tot wanneer deze wordt berekend, hangt af van het verhuurbedrijf en wordt vermeld in de huurvoorwaarden van het betreffende aanbod.
Alles hangt af van het land waar je een auto wilt huren, het verhuurbedrijf en de voertuigklasse. Er zijn verhuurbedrijven die auto's verhuren aan mensen van 18 tot 75 jaar.
Zodra je inlogt op je %siteName% account, kun je je boeking bij ons beheren.
Er kan een probleem zijn geweest met de betaling, of er is veel vraag en daarom kon het verhuurbedrijf de beschikbaarheid van de auto niet bevestigen.
Meestal worden boekingen binnen een paar minuten na de succesvolle betaling geaccepteerd. In sommige gevallen kan het iets langer duren.
%siteName% kan een betalingsbewijs voor je aanvragen bij je geboekte verhuurder.
Als je een verkeersboete krijgt met de huurauto of op tolwegen rijdt, ben je verantwoordelijk voor deze kosten.
Ja, de borgsom moet worden betaald ongeacht of de verzekering (Terugbetaalbaar eigen risico, Nul eigen risico of Uitgebreide dekking) is gekocht via onze website.
"Worry-Free" is een kwaliteitslabel dat tarieven omvat die worden gekenmerkt door een hoge klanttevredenheid, onbeperkt aantal kilometers, een zuinig brandstofbeleid en een terugbetaalbaar of nul eigen risico.
Ja, de borg is een garantie voor het verhuurbedrijf en zorgt ervoor dat ze enige financiële bescherming hebben in het geval dat de auto beschadigd raakt, zoekraakt of niet wordt teruggebracht zoals afgesproken in de huurovereenkomst.
Zorg ervoor dat je creditcard voldoet aan de vereisten voor een huurautoborg: uitgegeven op naam van de hoofdbestuurder, voldoende kredietlijn en internationaal erkend (Visa/Mastercard). Controleer de specifieke huurvoorwaarden voor aanvullende vereisten.
Ja, het is bijna altijd mogelijk om bij de autoverhuurbalie een autoverhuurverzekering af te sluiten.
We bieden verschillende soorten dekkingen:
Het is over het algemeen niet mogelijk om een auto te huren zonder creditcard, omdat de hoofdbestuurder er een borg op moet zetten.
Ne van de belangrijkste verzekeringen zijn Collision Damage Waiver (CDW) en Theft Protection (TP).
De basisverzekering omvat CDW (schadeverzekering) en TP (diefstalverzekering) met een eigen risico waarvoor je zelf verantwoordelijk bent in geval van schade of diefstal.
Je bent zeer goed beschermd. Om volledig beschermd te zijn, moet je overwegen om een Uitgebreide Dekking aan je aanbod toe te voegen die ook de ruiten, banden, het dak en de onderkant van je huurauto dekt.
In de Europese Unie is een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA), ook bekend als aansprakelijkheidsverzekering (LI), inbegrepen in de basistarieven en dekt het wettelijk minimumbedrag van 1 miljoen euro voor materiële schade.
Ja, alle extra bestuurders die op het huurcontract staan vermeld, worden automatisch meeverzekerd door de verzekering die je via ons hebt afgesloten.
Grove nalatigheid is een ernstige veronachtzaming van de veiligheid en het juiste gebruik van een huurvoertuig dat aanzienlijke schade en schending van de huurovereenkomst kan veroorzaken.
Nee, dat hoeft niet. Als je een huurauto met verzekering hebt geboekt via %siteName%, hoef je aan de balie geen aanvullende verzekering aan te schaffen, tenzij anders vermeld in de huurvoorwaarden.
Het kan gebeuren dat lokale verhuurbedrijven proberen om extra verzekeringen of andere producten te verkopen. Afhankelijk van het aanbod dat je hebt geboekt, ben je echter meestal niet verplicht om deze te accepteren.
Als de huurauto in dezelfde staat wordt teruggebracht als toen hij werd gehuurd, wordt de borg meestal binnen een paar dagen terugbetaald aan de klant.
Eenrichtingshuur betekent dat je de huurauto op één station ophaalt en op een ander station weer inlevert. Het tarief wordt bepaald door het verhuurbedrijf.
Als tussenpersoon kunnen we helaas geen specifiek automerk of model garanderen. Daarom is het altijd mogelijk dat je een andere auto ontvangt binnen dezelfde categorie.
Als je merkt dat je een dubbele boeking hebt, is het belangrijk dat je ons daar direct van op de hoogte stelt.
Je kunt gewoon contact opnemen met onze speciale klantenservice via ons online contactformulier om het e-mailadres op je boeking te wijzigen.
Om een auto te huren, moet je over het algemeen minstens 1 jaar in het bezit zijn van je rijbewijs. Er kunnen uitzonderingen zijn.
Als je een actieve boeking hebt, is ons speciale telefoonnummer voor ondersteuning beschikbaar om je te helpen.
Er kunnen veel verschillende oorzaken zijn voor een betalingsfout. Enkele veelvoorkomende oorzaken zijn bijvoorbeeld:
Heb je een vraag over het huren van een auto? Geen zorgen we hebben de meest voorkomende vragen voor je verzameld.
Vind snel antwoorden op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem contact op met onze klantenservice voor persoonlijke hulp
Je vindt het vouchernummer in je bevestigingsmail en op de eerste pagina van je voucher.
Net geland op Schiphol en je wilt snel naar huis of een andere bestemming?
Voor tips waarbij je kunt besparen op de kosten van je huurauto op Schiphol, ben je hier aan het goede adres.
Heb je vervangend vervoer nodig? Ga je op reis met vrienden en is je eigen wagen te klein?
Heb je geen zin om met je koffers en loodzware tassen te zeulen in de trein of de bus?
Wil je de beste deals als je een auto gaat huren op Schiphol?
Hoe duur is het om een auto te huren in Amsterdam? Je kunt al vanaf € 14,- per dag een auto huren.
Een auto huren op Schiphol Amsterdam is heel eenvoudig. We geven je een paar nuttige tips.
Met je reisgezelschap een busje huren? Met de juiste voorbereidingen ben je snel en goedkoop op weg.